چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

دهبکری

۲۴۴ بازديد
آدوری
منطقه آدوری در 20 کیلومتری شهر بم و در جنوب غربی آن واقع شده و به دلیل کوهستانی بودن و آب و هوای مطبوع، گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. آب هایی که از ذوب شدن برف یا بارش باران در این کوهستان جاری می شود، قبل از خروج از کوهستان یکی شده و رودخانه ای را شکل می دهند که آن را آدوری یا فاش کوه یا چهل خونه می نامند. این رودخانه با پشت سر گذاشتن ارتفاعات، در دشت بم جریان می یابد و سرانجام پس از عبور از روستای خواجه عسکر در غرب شهر بم، به رود پشت رود می ریزد.

منطقه گردشگری دهبکری
منطقه نمونه و روستای هدف گردشگری دهبکری یکی از ییلاق‌های مهم استان است که با توجه به موقعیت مناسب آب و هوایی این دهستان و جاذبه‌های گردشگری مانند پارک طبیعی، چهار آبشار طبیعی که معروف‌ترین آنها آبشار بیدزاغ است . چشمه‌های زیبا و جوشان، باغستان‌های چنار و گردو با قدمت تاریخی، پارک تصنفی که در رودخانه زیبای میان آبادی از شمال به جنوب خودنمایی می‌کند.

همچنین چند اشجار و ابنیه با قدمت بیش از 300 سال‌ امارت سالار، حمام قربانی، چنار یک هزار ساله ده باغ، چنار 300 ساله گل‌آباد، سرو یک هزار و 400 ساله صولوئیه‌ و هشت رستوران سنتی و جدید آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.
انواع پوشش گیاهی مناطق کوهستانی از جمله بنه، کسور، اورس، کهکم، گون، درمن، بادام کوهی، زیره، ارچن و ... و با حیات وحشی شامل خرس سیاه آسیایی، بز کوهی، یوزپلنگ و قله مرتفع کوه شیر با ارتفاع 850 متر و منطقه زیبای چناری که از لحاظ گردشگری در تمام فصول سال زمینه‌های جذب توریست را فراهم کرده و این جاذبه در استان کرمان کم نوع و بی‌نظیر است. 
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.